پیشگیری یا درمان؟
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
سلام دوست عزیز.خوشحال میشم آدرس وبلاگ من رو در وب خودت بذاری. بازهم به وب من سربزن.ممنونم





صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

کشيدن دندان پس از ۵ سال ارتفاع فک را کم مي کند و باعث شکستگي فک مي شود.
قائم مقام نخستين همايش بين المللي ICOI خاورميانه و استاد دندان پزشکي دانشگاه هاي آمريکا با بيان اين مطلب به ايسنا افزود: از روزي که افراد دندان خود را مي کشند تا ۳ ماه بعد ۴۰ درصد ارتفاع و قطر فک افراد از بين مي رود و در سال اول ۵۰ درصد استخوان فک از بين خواهد رفت؛ اين در حالي است که بازسازي فک هزينه زيادي دارد.به گزارش فارس پاکرو با اشاره به برگزاري همايش بين المللي دندان پزشکي، زيبايي و ايمپلنت ICOI در ۲۵تا ۲۸ مهرماه افزود: ICOI در ۶۵ کشور جهان نماينده دارد و ايران از ۱۰سال قبل عضو آن شده است.
[ سه شنبه 28 شهريور 1391برچسب:عوارض کشیدن دندان,کشیدن دندان,شکستگی فک,دندان,کشیدن دندان, ] [ 12:30 ] [ Mahtab ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

فشار روحی در زنان باردار سبب ابتلای فرزندان آنها به بیماری های تنفسی از جمله آسم می شود.
نوزادان زنان بارداری که در دوران حاملگی شان دچار استرس شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به

تحقیقات نشان داده است، کودکانی که از مادران باردار دچار استرس و اضطراب متولد می شوند، 65درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آسم هستند.


در این تحقیقات تازه در دانشگاه بریستول انگلیس روی وضع جسمانی و روحی دست کم 5 هزار و 800 کودک و والدینشان مطالعه شد و نتایج آن می تواند به شناسایی بهتر تاثیر هورمونی که میان آن و بروز بیماری اسم ارتباط وجود دارد، کمک شایان کند.

 

محققان دریافته اند در کودکانی که از زنان باردار مضطرب و آشفته روحی متولد شده اند، سطح هورمونی آنان بنام "کورتیزول" که همان هورمون استرس میباشد، بیشتر بوده است.



 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 محققان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از باکتری های سودمند دستگاه گوارش (پروبیوتیک ها) موفق به تولید 5 قلم دارو شدند.به گزارش ایسنا دستگاه گوارش انسان حاوی باکتریهای مفیدی بانام فلور میکروبی است که در حفظ توازن گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری داردزمانی که فلور طبیعی بدن تحت تاثیر عواملی مانند تغییرات رژیم غذایی.افزایش سن..استرس و مصرف داروهای مختلف قرارمیگیرد فرد دچار اختلالات گوارشی و مشکلات ناشی از برهم خوردن سیستم ایمنی می شود. 

 پروبیوتیک ها با بازسازی میکروبی و اعمال آثار متعدد موجب بهبود این بیماری میشوند

درمان انواع اسهال ویبوست .بهبود علایم سندروم روده تحریک پذیر.کاهش علایم التهابی روده.کاهش میزان زخمهای گوارشی.کمک به هضم غذا.کاهش جذب کلسترول و تقویت سیستم ایمنی در برابرباکتریهای بیماری زا و کاهش عفونت مجدد از آثار مثبت این دارو هاست.این داروهابسته به نوع برای تمام سنین کاربرد دارد(ساشه کیدلاکت) برای کودکان.کپسول (فمین لاکت)برای همه سنین. کپسول(ژری لاکت) برای سالمندان.کپسول (لاکتونوم)برای بانوان وکپسول(لاکتکر)برای افراد نیازمند به ایمنی ساخته شده است. 
 مواد موثره به کار رفته در این داروهاباکتریهای مفید دستگاه گوارش(لاکتوباسیل.بیفیدوباکتریها.استرپتوکوکوس ترموفیلوس.بیفیدوباکتریوم اینفنتیس و باکتری  به نام فروکتوالیگوساکارید برای کمک به رشد وفعالیت پروبیوتیکها استفاده شده است
 
 

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

نتیجه یک مطالعه که در مجله علمی تغذیه به چاپ رسیده است نشان می دهد، افزودن ادویه به غذاهای چرب می تواند تا 30% پاسخ به تری گلیسرید را در مقایسه با غذای بدون ادویه کاهش دهد.بر اساس نتایج مطالعات انجام شده استفاده از ادویه های غنی از آنتی اکسیدان در غذای چرب می تواند سبب کاهش اثرات منفی آن بر بدن گردد. این ادویه ها شامل دارچین، زردچوبه، پودر سیر، فلفل سیاه و قرمز،گل میخک و رز ماری هستند که می توانند از بدن در مقابل آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت نمایند. پس این بار که خواستید آشپزی کنید استفاده از این ادویه ها را فراموش نکنید. اما این به معنای مصرف آزاد مواد چرب نمی باشد.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 

 

فارس به نقل از نشریه آکادمی پزشکی چشم آمریکا به نام "Ophthalmology"، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو دریافتند: مصرف منظم نوشیدنی‌های حاوی کافئین نظیر چای و قهوه و کولا به درمان خشکی چشم کمک می‌کند زیرا این نوشیدنی‌ها قدرت چشم و کانال اشکی برای ترشح اشک را افزایش می‌دهند.این تحقیقات نشان داد: کافئین به درمان سندروم خشکی چشم که فقط در آمریکا حدود چهار میلیون نفر بالای 50 سال دچار آن هستند، کمک می‌کند.                                                                                                                                         کافئین سندروم دید را به شدت تهدید و باعث احساس خارش و سوزش و عدم راحتی می‌شود و در میانگین تولید اشک اختلال ایجاد کرده و میانگین تبخیر اشک در سطح چشم را افزایش می‌ دهد.محققان گفتند: 78 درصد از شرکت کنندگان در تحقیقات بهبودی زیادی یافتند زیرا چشم های آنها قادر به تولید بیشتر اشک در پی مصرف قرص های حاوی کافئین شد.         

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 

دانشمندان موفق به کشف واکسن جدیدی در مدل حیوانی برای کاهش وزن شدند.
 

به گزارش وب‌دا، به نقل از نشریه علوم دامی و بیوتکنولوژی، محققان با ارزیابی اثربخشی دو واکسن به نام‌های JH17‌ و JH18‌ با استفاده از فرم اصلاح شده هورمون سوماتوستاتین توانستند وزن موش‌های آزمایشگاهی را کاهش دهند.
براساس این گزارش محققان دو گروه 10 تایی از موش‌های نر چاق را به مدت 8 هفته قبل از مطالعه تحت رژیم غذایی با چربی بالا قرار دارند و سپس آنها را با همان رژیم در یک دوره 6 هفته‌ای با تزریق این دو واکسن مورد مطالعه قرار دارند.
از طرفی به منظور تقویت این تزریق، موش‌ها در روز بیست و دوم آزمایش تحت تزریق دوباره واکسیناسیون تکمیلی قرار گرفتند.
نتایج حاصل از این گزارش از مقایسه گروه تزریق شده با واکسن سوماتوستاتین با یک گروه 10 تایی از موش‌های شاهد که تحت تزریق نرمال سالین قرار گرفتند، حاکی از آن است که چهار روز پس از اولین تزریق هورمون سوماتوستاتین، در موش‌های واکسینه 10 درصد کاهش وزن مشاهده شد و این در حالی است که واکسن نرمال سالین مورد استفاده در گروه شاهد این تأثیر را بر روی آنها نداشت.


نتایج دیگر این مطالعه می‌افزاید: در پایان این آزمایش محققان مشاهده کردند که هر دو واکسن JH17 ‌ و JH18‌ به میزان قابل توجهی وزن موش‌های مورد مطالعه را کاهش داد.
براساس این گزارش محققان افزودند: این دو واکسن بدون تأثیر گذاشتن بر سطح نرمال فاکتور و رشد انسولین منجر به کاهش وزن در موش‌ها شده است.


گفتنی است: سوماتوستاتین هورمونی پپتیدی است که مانع از عملکرد هورمون رشد (GH)‌ و فاکتور رشد شبه انسولین (IGF)‌ می‌شود که نتیجه آن افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن است.
به گفته محققان در حال حاضر تنها گزینه‌های غیر از رژیم غذایی برای کنترل وزن، استفاده از جراحی و داروهای قوی است که عوارض خطرناکی دارد ولی این مطالعه نشان می‌دهد که امکان درمانی برای چاقی با این واکسن جدید وجود دارد، گرچه مطالعات بیشتری برای کشف پیامدهای درازمدت این واکسن در درمان چاقی انسان‌ها ضروری است
 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 

مجله برترین ها: پژوهشگران در یکی از تحقیقات اخیر خود به یافته های جنجال برانگیزی دست یافته اند. آنها می گویند طبق آخرین پژوهش ها زنان با هوش تر از مردان هستند.

روانشناسان برای نخستین بار در تاریخ 100 ساله تست lQ دریافته اند که امتیازات زنان از امتیازات مردان بیشتر شده است. در طول قرن گذشته، زنان در تست lQ حدود 5 امتیاز از مردان عقب بوده اند، که روانشناسان این اختلاف امتیاز را به تفاوت های ژنتیکی نسبت می دهند.

با این وجود اختلاف امتیاز بین زنان و مردان در سال های اخیر کمتر شده و امسال زنان از مردان جلو زده اند. دلیل این امر شاید پیچیده تر شدن زندگی زنان در دنیا امروز باشد، چراکه اکثر زنان همزمان درگیر مسئولیت های خانوادگی و کاری هستند. دلیل دیگر شاید این باشد که هوش خانم ها نسبت به هوش آقایان پتانسیل بالاتری دارد ولی، خانم ها تا به حال این را نمی دانسته اند.

به گفته روانشناسان، تاثیر کامل مدرنیزه بر زنان در حال آشکار شدن است و چون جهان روز به روز پیچیده تر می شود، مغز انسان ها ناچار است خود را با این روند تطبیق دهد. به گزارش برترین ها، در این پژوهش زنانی را از آمریکا، کانادا، نیوزیلند، آرژانتین و کشورهای غرب اروپا مورد آزمایش قرار گرفته بودند.




 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

بر اساس تحقيقات انجام شده ازسوي مؤسسه‌ي قلب و عروق اردن، خواب طولاني مدت در طول شبانه‌روز‌، یکی از عوامل مهم ابتلا به بيماري‌هاي قلبي است.

اين تحقيقات نشان مي‌دهد اگر فردي به مدت طولاني بخوابد، ضربان قلب او به پنجاه بار در دقيقه كاهش مي‌يابد كه اين امر، منجر به كندي گردش خون در سرخرگ‌ها و سرانجام انسداد رگ‌ها شده و حملات قلبي عروقي را به‌دنبال خواهد داشت.


اين تحقيق همچنين بر ضرورت حداقل پانزده دقيقه تحرك بدني پس از چند ساعت خواب تأكيدمي‌كند.

در نتايج اين تحقيق با بيان اينكه اداي نماز صبح براي اين امر كافي است، به سلامت قلبي مسلماناني كه صبح زود بيدار شده و براي انجام فريضه‌ي نماز به مسجد مي‌روند، اشاره شده و آمده است: اگر اين عمل در مسجد و يا به‌صورت گروهي انجام شود، نتيجه‌ي بهتري خواهد داشت.


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 344
بازدید کل : 313770
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1